سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پادویش

بد افزار یا Malware چیست؟

بدافزار یا MALWARE

بدافزار یا Malware برنامه­ ای است که به منظور آسیب زدن به کامپیوتر و تلفن همراه یا انجام امور ناخواسته­ طراحی شده باشد در واقع بدافزار تمامی انواع ویروس ­های کامپیوتر، کرم­ ها، اسب­ های تروا و غیره را در برمی ­گیرد. بدافزارها کاربران را با تهدیدات زیادی مانند دزدی از اطلاعات حساس آن­ها و خراب کردن کامپیوترها روبرو می ­کنند.

بدافزار ها به سه دسته ویروس های کامپیوتری, تروجان ها و کرم ها تقسیم می شوند:

1- ویروس های رایانه ای

ویژگی ویروس های رایانه ای سرعت بسیار زیاد آنها در تکثیر و پخش شدن می باشند. این بد افزار ها به همه فایل های شما می چسبند و اگر با هر سیستم دیگری در ارتباط باشید به سرعت آن سیستم را نیز آلوده می کند. در واقع چون همه فایل ها به ویروس آلوده شده اند با انتقال فایل ها رایانه های دیگر هم آلوده می شوند.

2- کرم چیست؟

کرم ها عملکردی مشابه عملکرد ویروس ها دارند. هر دو خود تکثیر کننده هستند و با وصل کردن خودشان به فایل یا حافظه جانبی جابجا می شوند. اما کرمها برخلاف ویروس ها که به فایل ها و عضو های یک کامپیوتر سرایت می کنند، از طریق تبادلات شبکه نیز قابل نفوذ هستند.

3- تروجان

تروجان به دلیل اینکه نمی تواند خودش را تکثیر کند ویروس به حساب نمی آید. اما به محض دانلود یا انتقال آنها به رایانه تان، این بد افزار یک حفره امنیتی در رایانه به وجود می آورد که یا ویروس و کرمی را به رایانه شما منتقل می کند و یا موجب جاسوسی و یا نفوذ هکر ها به کامپیوتر شما می شود.

 

آنتی ویروس قوی

آنتی ویروس قوی

راهکار مقابله با بد افزار ها

برای جلوگیری از ورود بدافزارها به سیستم‌ها می‌توانید از آنتی‌ویروس‌های معتبر و قوی مانند پادویش استفاده نمایید تا در بالاترین سطح امنیت قرار گیرید.

آنتی ویروس پادویش یک آنتی ویروس قوی و معتبر می باشد که عملکرد فوق العاده ای در مبارزه با انواع بد افزارها دارد.