سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پادویش

ویروس باج گیر چیست و چه می کند؟

ویروس باجگیر نمونه دیجیتالی همان زورگیران قدیمی می باشد. باج افزار ها با نفوذ به رایانه تان، تمامی اطلاعات را قفل کرده و در ازای آزاد سازی اطلاعات از شما پول طلب می کند. در ادامه با این ویروس کامپیوتری بیشتر آشنا می شوید.

 

باج گیر کیست و چه می کند؟

شاید وقتی سخن از ویروس های کامپیوتری به میان آید، کندی سیستم و پاک شدن فایل ها به ذهن تان متصور شود. اما دسته ای از ویروس های خطرناک به نام باج گیر وجود دارند که کارشان فقط زورگیری می باشد. این ویروس ها بعد از نفوذ به رایانه هدف، اطلاعات را قفل می کند و در ازای آزادسازی اطلاعات از شما طلب پول می کنند. در واقع باج گیرها فایل‌ها و اطلاعات مهم کاربر (اعم از عکس‌ها، فیلم‌ها، خاطرات، پروژه‌ها، مقالات و …) را رمز کرده و سپس برای رمزگشایی و بازیابی اطلاعات درخواست پول می‌کند.

 

من گرفتار باج نمی شوم. این اتفاق برای دیگران است.

متاسفانه ما روزانه تماس های متعددی از کاربرانی داریم که بیان می کنند با وجود مواظبت و سخت گیری بسیار زیاد گرفتار باجگیر شده اند. آنها از ما راه چاره ای طلب می کنند. ولی متاسفانه در اغلب موارد کمک شایانی از ما برنمی آید. این اتفاق ناگوار هر لحظه ممکن است برای هر کدام از ما بیفتد. بنابراین تا دیر نشده سریعا به فکر راه چاره ای باشیم.

 

اگر گرفتار ویروس باج گیر شدم چه کنم؟

هیچی… شما یا باید قید اطلاعات خودتان را بزنید و یا مبلغ درخواست شده را پرداخت کنید. اکثر باج افزار ها برای کشورهای خارجی طراحی شده و مبالغ دلاری طلب می کنند. با افزایش نرخ ارز هزینه های درخواستی گاهی میلیاردی می شود. از سویی دیگر مکررا دیده شده که حتی بعد از پرداخت پول، هکری که این ویروس را تولید و منتشر کرده است حاضر به دادن کلید قفل نشده است. زیرا با انتشار کلید باید به فکر تولید و انتشار قفلی دیگر باشد. بنابراین اگر اطلاعات رایانه تان برای شما مهم است، باید از قبل به فکر پیشگیری از این اتفاق ناگوار بیفتید.

 

راهکار مقابله با باجگیر ها چیست؟

تنها راه درمان در زمینه مقابله با باج افزار ها پیشگیری از آنها می باشد. این پیشگیری به واسطه نصب نرم افزار ضدباجگیر انجام می شود. بنابراین اگر اطلاعات مهمی دارید تا دیر نشده نرم افزار ضد باج گیر را روی رایانه تان نصب نمایید.

 

آیا نرم افزار آنتی ویروس با باج گیر مقابله می کند؟

خیر. باجگیر ها در اصل ویروس نیستند و مشابه ویروس ها عمل می کنند. تعداد اندکی از آنتی ویروس ها دارای نرم افزار ضد باج گیر می باشند. مثلا آنتی ویروس امنیت کامل پادویش، در کنار خود، ضد باجگیر را نیز دارد. بنابراین اگر پادویش ویندوز را تهیه کردید دیگر نیازی به تهیه جداگانه ضد باج گیر ندارید. در غیر این صورت باید این نرم افزار بصورت جداگانه نصب شود. برای مثال مشتریان کثیری در شرکت ها وجود دارند که از آنتی ویروس کسپراسکی استفاده می کنند و در کنار آن ضد باجگیر پادویش را نیز نصب نموده اند. این نکته اهمیت وجود یک نرم افزار ضد باج گیر را نشان می دهد.

 

ضد باجگیر ایرانی بگیرم یا خارجی؟

معمولا هکر هایی که باج گیر طراحی و منتشر می کنند هدف جغرافیایی خاصی را دارند. اگر هدفشان کاربران ایرانی باشد این حمله به صورت وسیع و گسترده انجام می شود. تنها ضد باج گیر های بومی می توانند چاره ای برای این مشکل تدبیر کنند و حتی در صورت آسیب پذیری سریعا بروزرسانی را جهت ارتقای توان مقابله با باجگیر جدید بصورت یک بروزرسانی منتشر نمایند.

 

ضد باج گیر ایرانی با چه برندی بگیرم؟

تنها گزینه شما پادویش می باشد. خوشبختانه پادویش به عنوان تنها آنتی ویروس کاملا ایرانی دارای ضد باج گیر بومی بسیار قوی می باشد.

 

پس سایر آنتی ویروس های ایرانی چه می شوند؟

در واقعا تنها آنتی ویروس ایرانی موجود پادویش می باشد. اگر در سایت سایر آنتی ویروس های به ظاهر ایرانی نیز بروید، خودشان اذعان کرده اند که از موتور آنتی ویروس های خارجی استفاده می کنند و از خودشان چیزی ندارند. ضمن اینکه داخل همان موتور خارجی شان نیز نرم افزار ضد باج گیر وجود ندارد.

 

هنوز شک دارم. پادویش بخرم یا نخرم؟

پادویش برای تمامی محصولات خود 20 روز فرصت تست رایگان قرار داده است. این یعنی شما هرکدام از محصولات پادویش را می توانید دانلود و نصب کنید. پادویش تا 20 روز به طور رایگان در خدمت شما قرار دارد. در صورت رضایت می توانید محصولات پادویش را خریداری نمایید.